02 - 05 September 2014
CUTI UMUM HARI KEMERDEKAAN
KALI KE 57
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
02 September 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Tajuk
|
Tenaga Nuklear
|
Objektif
|
1)
Memahami bahan radioaktif
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1) Menyatakan maksud radioaktif
2) Memberi contoh bahan radioaktif
3) Menamakan tiga jenis radioaktif
4) Memerihalkan sifat setiap sinaran radioaktif
|
Aktiviti
|
1)
Guru menerangkan radioaktif beserta
contoh bahan radioaktif
2)
Murid diperkenalkan dengan sinaran
radioaktif
3)
Perbincangan antara guru dan murid
mengenai sifat setiap sinaran radioaktif
|
Nilai moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Bahan mengajar
|
1)
Amali proses sains
|
Refleksi
|
90% murid dapat menjawab soalan latihan sumatif bagi tajuk
Tenaga dan Perubahan Kimia. PdP ditangguhkan bagi menyelesaikan fail PEKA
setiap murid.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K2
|
Tarikh
|
02 September 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
9.45 pg – 10.20 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM
Bahasa Inggeris 2
10.25 pg – 12.40 pg
|
Refleksi
|
Murid membuat ulang kaji.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
02 September 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
12.05 ptg – 12.40 ptg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM
Bahasa Inggeris 2
10.25 pg – 12.40 ptg
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan dengan bersungguh – sungguh.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
03 September 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM
Sejarah 2
10.10 pg – 12.40 ptg
|
Refleksi
|
Proses ulang kaji antara guru dan murid.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K9
|
Tarikh
|
03 September 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
9.45 pg – 10.20 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM
Sejarah 2
10.10 pg – 12.40 ptg
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan dengan bersungguh - sungguh.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K6
|
Tarikh
|
26 Ogos 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
11.30 pg – 12.40 pg
|
Tajuk
|
Tenaga dan Perubahan Kimia
|
Objektif
|
1)
Memahami penghasilan tenaga elektrik
daripada tindak balas kimia
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1) Memerihalkan cara sel ringkas beroperasi
2) Menyenaraikan pelbagai jenis sel dan kegunaannya
3) Menyatakan kelebihan dan kekurangan pelbagai
jenis sel
|
Aktiviti
|
1)
Guru menerangkan operasi sel ringkas
berdasarkan rajah
2)
Perbincangan antara guru dan murid dalam
menyenaraikan pelbagai jenis sel dan kelebihan dan kekurangann setiap sel
|
Nilai moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Refleksi
|
90% murid dapat menyatakan sel prinsip operasi sel ringkas.
Sesi PdP ditangguhkan untuk menyelesaikan fail PEKA setiap murid.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K9
|
Tarikh
|
04 September 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM
Pendidikan Jasmani dan
Kesihatan
7.05 pg – 8.05 pg
Matematik 1
8.10 pg – 9.25 pg
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan dengan bersungguh – sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K2
|
Tarikh
|
04 September 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
8.15 pg – 9.25 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM
Matematik 1
8.10 pg – 9.25 pg
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan dengan bersungguh – sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
04 September 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
11.30 pg – 12.40 ptg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM
Matematik 2
10.10 pg – 12.40 ptg
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan dengan bersungguh – sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
05 September 2014
|
Hari
|
Jumaat
|
Masa
|
9.40 pg – 10.40 pg
|
Tajuk
|
Tenaga Nuklear
|
Objektif
|
1)
Memahami bahan radioaktif
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1) Menyatakan maksud radioaktif
2) Memberi contoh bahan radioaktif
3) Menamakan tiga jenis radioaktif
4) Memerihalkan sifat setiap sinaran radioaktif
|
Aktiviti
|
1)
Guru menerangkan radioaktif beserta
contoh bahan radioaktif
2)
Murid diperkenalkan dengan sinaran
radioaktif
3)
Perbincangan antara guru dan murid
mengenai sifat setiap sinaran radioaktif
|
Nilai moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Bahan mengajar
|
1)
Amali proses sains
|
Refleksi
|
90% murid dapat menyatakan dan membezakan sinaran
radioaktif.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K6
|
Tarikh
|
05 September 2014
|
Hari
|
Jumaat
|
Masa
|
10.40 pg – 11.40 pg
|
Tajuk
|
Tenaga dan Perubahan Kimia
|
|
1)
Memahami penghasilan tenaga elektrik
daripada tindak balas kimia
|
Objektif
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1) Menyenaraikan pelbagai jenis sel dan kegunaannya
2) Menyatakan kelebihan dan kekurangan pelbagai
jenis sel
|
Aktiviti
|
1)
Guru menerangkan operasi sel ringkas
berdasarkan rajah
2)
Perbincangan antara guru dan murid dalam
menyenaraikan pelbagai jenis sel dan kelebihan dan kekurangann setiap sel
|
Nilai Moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Bahan mengajar
|
Amali Proses Sains
|
Refleksi
|
90% murid dapat menyatakan dan membezakan setiap jenis sel
yang digunakan dalam kehidupan.
|
No comments:
Post a Comment