08 - 12 September 2014
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K2
|
Tarikh
|
08 September 2014
|
Hari
|
Isnin
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM 2014
Pendidikan Islam 2
7.45 pg – 9.25 pg
|
Refleksi
|
Murid yang beragama Islam menjawab soalan peperiksaan
manakala bagi yang bukan beragama Islam, membuat ulang kaji bagi kertas
moral.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K9
|
Tarikh
|
08 September 2014
|
Hari
|
Isnin
|
Masa
|
8.15 pg – 9.25 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM 2014
Pendidikan Islam 2
7.45 pg – 9.25 pg
|
Refleksi
|
Murid yang beragama Islam menjawab soalan peperiksaan
manakala bagi yang bukan beragama Islam, membuat ulang kaji bagi kertas
moral.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K6
|
Tarikh
|
08 September 2014
|
Hari
|
Isnin
|
Masa
|
10.55 pg – 11.30 pg
|
Tajuk
|
Tenaga Nuklear
|
Objektif
|
1)
Memahami bahan radioaktif
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1) Menyatakan maksud radioaktif
2) Memberi contoh bahan radioaktif
3) Menamakan tiga jenis sinaran radioaktif
|
Aktiviti
|
1)
Guru menerangkan radioaktif beserta
contoh bahan radioaktif
2)
Murid diperkenalkan dengan sinaran
radioaktif
3)
Perbincangan antara guru dan murid
mengenai sifat setiap sinaran radioaktif
|
Nilai moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Bahan mengajar
|
1)
Amali proses sains
|
Refleksi
|
90% murid dapat menyatakan tiga jenis sinaran yang terhasil.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
08 September 2014
|
Hari
|
Isnin
|
Masa
|
12.05 ptg – 12.40 ptg
|
Tajuk
|
Tenaga Nuklear
|
Objektif
|
1)
Memahami bahan radioaktif
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1) Membanding dan membezakan sinaran radioaktif
2) Menerangkan kegunaan bahan radioaktif
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan antara guru dan murid dalam
membandingkan dan membezakan setiap sinaran radioaktif
2)
Guru menerangkan kegunaan bahan
radioaktif
|
Nilai moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Bahan mengajar
|
1)
Amali proses sains
|
Refleksi
|
90% murid dapat menyatakan kegunaan bahan radioaktif.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
09 September 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Tajuk
|
Ujian Bulanan 2
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan dengan bersungguh – sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K2
|
Tarikh
|
09 September 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
9.45 pg – 10.25 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Percubaan SPM 2014
Ekonomi
Asas 2
10.40
pg – 12.40 ptg
|
Refleksi
|
Murid mengulang kaji bagi kertas Ekonomi Asas
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
09 September 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
12.05 ptg – 12.40 ptg
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Percubaan SPM 2014
Pendidikan
Seni Visual 2
9.40 pg – 12.40 ptg
|
Refleksi
|
murid melukis dengan bersungguh – sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
10 September 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
7.05 pg – 8.05 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM 2014
|
Aktiviti
|
1)
Ulang kaji antara guru dan murid sebagai
persediaan kertas Sains pada hari Khamis
|
Refleksi
|
Murid membuat ulang kaji dengan bersungguh - sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K9
|
Tarikh
|
20 Ogos 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
9.25 pg – 9.55 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM 2014
|
Aktiviti
|
1)
Ulang kaji antara guru dan murid sebagai
persediaan kertas Sains pada hari Khamis
|
Refleksi
|
Murid berusaha bersungguh – sungguh menjawab soalan latihan
yang diberikan
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K6
|
Tarikh
|
10 September 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
11.30 pg – 12.40 ptg
|
Tajuk
|
Ujian Bulanan 2
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan bersungguh – sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K9
|
Tarikh
|
11 September 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM
Sains Kertas 1
8.10 pg – 9.25 pg
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan dengan bersungguh – sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K2
|
Tarikh
|
11 September 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
8.15 pg – 9.25 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM
Sains Kertas 1
8.10 pg – 9.25 pg
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan dengan bersungguh – sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
11 September 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
11.30 pg – 12.40 ptg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan
SPM
Sains Kertas 2
10.10 pg – 12.40 ptg
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan dengan bersungguh – sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
12 September 2014
|
Hari
|
Jumaat
|
Masa
|
9.40 pg – 10.40 pg
|
Tajuk
|
Tenaga Nuklear
|
Objektif
|
1)
Memahami penggunaan tenaga nuklear dan
kegunaannya
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1) Memerihalkan penghasilan tenaga nuklear melalui
pembelahan nuklear
2) Memerihalkan penghasilan tenaga nuklear melalui
pelakuran
3) Menyatakan kegunaan tenaga nuclear
|
Aktiviti
|
1)
Guru menerangkan proses penghasilan
tenaga nuklear
2)
Perbincangan antara guru dan murid
berkaitan pembelahan dan pelakuran nuklear
3)
Perbincangan dalam penggunaan tenaga
nuklear
|
Nilai moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Bahan mengajar
|
1)
Amali proses sains
|
Refleksi
|
90% murid dapat membezakan antara pembelahan dan pelakuran nukleus
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K6
|
Tarikh
|
29 Julai 2014
|
Hari
|
Jumaat
|
Masa
|
10.40 pg – 11.40 pg
|
Tajuk
|
Tenaga Nuklear
|
Objektif
|
1)
Memahami bahan radioaktif
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1) Memerihalkan sifat setiap sinaran radioaktif
2) Membanding dan membezakan sinaran radioaktif
3) Menerangkan kegunaan bahan radioaktif
|
Aktiviti
|
1)
Guru menerangkan sifat setiap sinaran radioaktif
2)
Perbincangan antara guru dan murid dalam
membanding dan membezakan setiap sinaran radioaktif
3)
Guru menerangkan kegunaan bahan
radioaktif
|
Nilai moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Bahan mengajar
|
1)
Amali proses sains
|
Refleksi
|
80% murid dapat membezakan sifat setiap sinaran radioaktif
|
No comments:
Post a Comment