03 - 07 November 2014
Sijil Pelajaran
Malaysia, SPM
03 November – 04
Disember 2014
Pelajar 4K6 diberikan cuti bagi memberikan laluan
kepada Peperiksaan SPM dilaksanakan memandangkan tempat tidak mencukupi
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
03 November 2014
|
Hari
|
Isnin
|
Masa
|
12.05 ptg – 12.40 ptg
|
Objektif
|
Menganalisis penambahan dan penolakan cahaya
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1)
Mengenal pasti warna primer dan warn
sekunder
2)
Menerangkan percampuran warna primer
menghasilkan warna sekunder
|
Aktiviti
|
1)
Guru memperkenalkan warna – warna primer
2)
Perbincangan penghasilan warna sekunder
|
Bahan Mengajar
|
Amali Proses Sains
|
Nilai Murni
|
Sistematik, amanah, menghargai masa
|
Refleksi
|
Kehadiran hanya 50%. Kesemua yang hadir dapat mengenal pasti
warna sekunder yang terhasil daripada warna primer
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
04 November 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Objektif
|
1)
Menganalisis penambahan dan penolakan
cahaya
2)
Mengaplikasi prinsip penolakan cahaya
berwarna untuk menerangkan kehadiran objek berwarna
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1)
Menerangkan penolakan cahaya berwarna
oleh penapis warna
2)
Menerangkan penolakan cahaya berwarna
oleh objek berwarna
3)
Menerangkan penglihatan objek berwarna
dibawah cahaya berwarna
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan antara guru dan murid
berdasarkan amali proses sains
|
Bahan Mengajar
|
Amali Proses Sains
|
Nilai Moral
|
Sistematik, amanah, menghargai masa
|
Refleksi
|
Kehadiran hanya 50%. Lebih separuh daripada murid itu dapat
mengenal pasti dengan diri kesan penolakan cahaya.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
07 Oktober 2014
|
Hari
|
Jumaat
|
Masa
|
9.40 pg – 10.40 pg
|
Objektif
|
1)
Menganalisa kesan pencampuran pigmen
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1)
Menyatakan maksud pigmen
2)
Menyenaraikan penggunaan pigmen
3)
Membanding dan membezakan pencampuran
pigmen dengan pencampuran cahaya berwarna
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan antara guru dan murid
berdasarkan amali proses sains
|
Bahan Mengajar
|
Amali Proses Sains
|
Nilai Moral
|
Sistematik, amanah, menghargai masa
|
Refleksi
|
Hanya 11 orang yang terdapat di dalam kelas. PdP tidak dapat
berlangsung, perbincangan rancangan percutian hujung tahun berlangsung. guru
juga mengambil masa untuk lebih mengenali murid berdasarkan daripada
penceritaan mereka.
|
No comments:
Post a Comment