06 - 10 Oktober 2014
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
07 Oktober 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Akhir
Tahun 2014
|
Aktiviti
|
Bahasa Melayu 2
7.10 pg – 9.25 pg
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan dengan bersungguh – sungguh.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K2
|
Tarikh
|
07 Oktober 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
9.45 pg – 10.25 pg
|
Tajuk
|
Elektronik dan Teknologi Maklumat (ICT)
|
Objektif
|
1)
Memahami komunikasi satelit
2)
Menyedari kepentingan penggunaan ICT
untuk kesejahteraan hidup manusia
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1)
Memerihalkan bagaimana sistem komunikasi
satelit berfungsi
2)
Menyatakan kebaikan penggunaan satelit
dalam penghantaran maklumat
3)
Menyenaraikan aplikasi komunikasi
satelit
4)
mewajarkan kegunaan alat komunikasi untuk
kesejahteraan hidup manusia.
|
Aktiviti
|
1)
Guru
menerangkan bagaimana sistem komunikasi
berfungsi
2)
Perbincangan antara guru dan murid
tentang kebaikan satelit
3)
Murid menyenaraikan aplikasi komunikasi
satelit
4)
Perbincangan antara guru dan murid dalam mewajarkan
kegunaan alat kominikasi untuk kesejahteraan hidup
|
Bahan Mengajar
|
Amali Proses Sains
|
Nilai Murni
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Refleksi
|
90% murid dapat menyatakan sistem komunikasi satelit
berfungsi, menyatakan kelebihan penggunaan satelit dan menyenaraikan aplikasi
komunikasi satelit.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
07 Oktober 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
12.05 ptg – 12.40 ptg
|
Tajuk
|
Elektronik dan Teknologi Maklumat (ICT)
|
Objektif
|
Memahami Gelombang Radio
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1)
Memerihalkan bagaimana sistem komunikasi
satelit berfungsi
2)
Menyatakan kebaikan penggunaan satelit
dalam penghantaran maklumat
|
Aktiviti
|
1)
Guru menerangkan sistem komunikasi satelit berfungsi
2)
Perbincangan antara guru dan murid dalam
menyenaraikan kebaikan penggunaan satelit.
|
Bahan Mengajar
|
Amali Proses Sains
|
Nilai Moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Refleksi
|
70% murid dapat menyatakan kebaikan penggunaan satelit dalam
penghantaran maklumat
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
08 Oktober 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
7.05 pg – 8.05 pg
|
Tajuk
|
Elektronik dan Teknologi Maklumat (ICT)
|
Objektif
|
Menganalisa komunikasi radio
|
Hasil pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1)
Menyenaraikan aplikasi
komunikasi satelit
2)
Mewajarkan kegunaan alat komunikasi untuk
kesejahteraan hidup manusia.
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan antara guru dan murid dalam
menyenaraikan aplikasi komunikasi satelit
2)
Guru meminta murid untuk menyatakan
kepentingan kegunaan alat komunikasi satelit
|
Nilai Moral
|
1)
Sistematik
2)
Mematuhi masa
3)
Komunikasi berkesan
|
Bahan Mengajar
|
Amali Proses Sains
|
Refleksi
|
70% dapat menyatakan aplikasi dan kepentingan komunikasi satelit.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K9
|
Tarikh
|
08 Oktober 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
9.25 pg – 9.55 pg
|
Objektif
|
Ulang kaji pelajaran
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1)
Menjawab soalan
bermodelkan format SPM
2)
Mengukuhkan kefahaman dan ingatan
|
Aktiviti
|
1)
Murid menjawab soalan 1 bahagian A kertas 2
2)
Perbincangan antara guru dan murid
3)
Guru menerangkan kembali tajuk yang
berkaitan dengan soalan
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kertas
|
Nilai Moral
|
1)
Sistematik
|
Refleksi
|
90% murid dapat menjawab soalan yang berkaitan dengan
variasi. Walau bagaimanapun penekanakan perlu diberikan lagi agar murid tidak
mudak terkeliru antara variasi selanjar dan variasi tidak selanjar.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K6
|
Tarikh
|
08 September 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
11.30 pg – 12.40 ptg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Akhir
Tahun 2014
|
Aktiviti
|
Bahasa Inggeris 2
10.10pg – 12.40 ptg
|
Nilai Moral
|
1)
Jujur
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan
dengan bersungguh – sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K9
|
Tarikh
|
09 Oktober 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Objektif
|
Ulang kaji pelajaran
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1)
Menjawab soalan
bermodelkan format SPM
2)
Mengukuhkan kefahaman dan ingatan
|
Aktiviti
|
1)
Murid menjawab soalan bahagian A kertas 2
kertas model SPM
2)
Perbincangan antara guru dan murid
|
Nilai Moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Murid – murid perlu diberikan lebih banyak ulang kaji supaya
lebih biasa dengan soalan berformatkan SPM
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K2
|
Tarikh
|
09 Oktober 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
8.15 pg – 9.25 pg
|
Objektif
|
Ulang kaji pelajaran
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1)
Menjawab soalan
bermodelkan format SPM
2)
Mengukuhkan kefahaman dan ingatan
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan
antara murid dalam menjawab soalan
2)
Perbincangan antara
guru dan murid dalam mencari jawapan yang tepat
3)
Penerangan daripada
guru berdasarkan topik yang berkaitan
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Nilai Moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi
berkesan
|
Refleksi
|
Murid bersungguh – sungguh dalam mengulang kaji. Mereka perlu
didedahkan dengan lebih banyak kertas soalan berformatkan SPM.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
09 Oktober 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
11.30 pg – 12.40 ptg
|
Objektif
|
Ulang kaji pelajaran
|
Hasil Pembelajaran
|
Setelah tamat pembelajaran ini, murid akan dapat:
1)
Menjawab soalan
bermodelkan format SPM
2)
Mengukuhkan kefahaman dan ingatan
|
Aktiviti
|
1)
Murid menjawab soalan bahagian A kertas 2
kertas model SPM
2)
Perbincangan antara guru dan murid
3)
Guru menerangkan secara ringkas apa yang
perlu murid ketahui dalam tajuk yang berkaitan dengan soalan
|
Nilai Moral
|
1)
Sistematik
2)
Komunikasi berkesan
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Pendekatan yang lebih perlahan perlu digunakan agar mereka
dapat menjawab soalan berkaitan kaedah saintifik.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
10 Oktober 2014
|
Hari
|
Jumaat
|
Masa
|
9.40 pg – 10.40 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Akhir Tahun
2014 Tingkatan 4
|
Aktiviti
|
Perdagangan
9.40 pg – 11.40 pg
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan dengan bersungguh - sungguh
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K6
|
Tarikh
|
10 Oktober 2014
|
Hari
|
Jumaat
|
Masa
|
10.40 pg – 11.40 pg
|
Tajuk
|
Peperiksaan Akhir
Tahun 2014 Tingkatan 4
|
Aktiviti
|
Murid mengulang kaji pelajaran bagi peperiksaan pada minggu
hadapan
|
Refleksi
|
90% murid mengulang kaji dengan pelbagai kaedah seperti
perbincangan kumpulan dan bersendirian.
|
No comments:
Post a Comment