20 - 24 Oktober2014
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K2
|
Tarikh
|
20 Oktober 2014
|
Hari
|
Isnin
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Objektif
|
Melaksanakan ulang kaji pelajaran
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan kertas model SPM
2)
Perbincangan teknik menjawab soalan
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Masih terdapat murid yang tidak dapat menjawab soalan dengan
baik. Guru mengambil langkah untuk menerangkan kembali tajuk yang masih tidak
dapat dikuasai.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K9
|
Tarikh
|
20 Oktober 2014
|
Hari
|
Isnin
|
Masa
|
8.15 pg – 9.25 pg
|
Objektif
|
Melaksanakan ulang kaji pelajaran
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan kertas model SPM
2)
Perbincangan teknik menjawab soalan
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Murid menunjukkan kesungguhan untuk mengulang kaji. Guru
perlu memberi lebih banyak soalan berformatkan soalan peperiksaan.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K6
|
Tarikh
|
20 Oktober 2014
|
Hari
|
Isnin
|
Masa
|
10.55 pg – 11.30 pg
|
Objektif
|
Pembetulan Kertas 2 Peperiksaan Akhir Tahun 2014
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan antara guru dan murid
2)
Murid membuat pembetulan dalam kertas
soalan masing - masing
|
Refleksi
|
Perbincangan hanya sehingga soalan 2. Murid membuat
pembetulan dengan penuh kesungguhan.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
20 Oktober 2014
|
Hari
|
Isnin
|
Masa
|
12.05 ptg – 12.40 ptg
|
Objektif
|
Pembetulan Kertas 2 Peperiksaan Akhir Tahun 2014
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan antara guru dan murid
2)
Murid membuat pembetulan dalam kertas
soalan masing - masing
|
Refleksi
|
Perbincangan hanya pada soalan 1 dan 2. Murid membuat
pembetulan dengan penuh kesungguhan.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
21 Oktober 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Objektif
|
Pembetulan Kertas 2 Peperiksaan Akhir Tahun 2014
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan antara guru dan murid
2)
Murid membuat pembetulan dalam kertas
soalan masing – masing
|
Refleksi
|
Perbincangan dari soalan 2 sehingga soalan 9. Murid membuat
pembetulan dengan penuh kesungguhan.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K2
|
Tarikh
|
21 Oktober 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
9.45 pg – 10.25 pg
|
Objektif
|
Melaksanakan ulang kaji pelajaran
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan kertas model SPM
2)
Perbincangan teknik menjawab soalan
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Guru menekankan teknik menjawab dengan betul supaya lebih
mudah untuk mendapat markah.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
21 Oktober 2014
|
Hari
|
Selasa
|
Masa
|
12.05 ptg – 12.40 ptg
|
Objektif
|
Melaksanakan ulang kaji pelajaran
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan kertas model SPM
2)
Perbincangan teknik menjawab soalan
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Guru menekankan teknik menjawab dengan betul supaya lebih
mudah untuk mendapat markah. Guru lebih menekankan kaedah saintifik kepada
pelajar.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
22 Oktober 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
7.05 pg – 8.05 pg
|
Objektif
|
Melaksanakan ulang kaji pelajaran
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan kertas model SPM
2)
Perbincangan teknik menjawab soalan
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Guru menekankan teknik menjawab dengan betul supaya lebih
mudah untuk mendapat markah. Guru lebih menekankan kaedah saintifik kepada
pelajar.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K9
|
Tarikh
|
22 Oktober 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
9.25 pg – 9.55 pg
|
Objektif
|
Melaksanakan ulang kaji pelajaran
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan kertas model SPM
2)
Perbincangan teknik menjawab soalan
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Guru menekankan teknik menjawab dengan betul supaya lebih
mudah untuk mendapat markah. Guru lebih menekankan kaedah saintifik kepada
pelajar.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K6
|
Tarikh
|
22 Oktober 2014
|
Hari
|
Rabu
|
Masa
|
11.30 pg – 12.40 ptg
|
Tajuk
|
Pembetulan Kertas 2 Peperiksaan Akhir Tahun 2014
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan antara guru dan murid
2)
Murid membuat pembetulan dalam kertas
soalan masing – masing
|
Refleksi
|
Jamuan kelas 4K6 diadakan sewaktu subjek Sains
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K9
|
Tarikh
|
23 Oktober 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
7.05 pg – 8.15 pg
|
Objektif
|
Melaksanakan ulang kaji pelajaran
|
Perbincangan
|
1)
Perbincangan kertas model SPM
2)
Perbincangan teknik menjawab soalan
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Lebih 80% murid dapat menjawab dengan baik bagi soalan
berkaitan variasi. Guru menekankan teknik menjawab dengan betul supaya lebih
mudah untuk mendapat markah.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K2
|
Tarikh
|
23 Oktober 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
8.15 pg – 9.25 pg
|
Objektif
|
Melaksanakan ulang kaji pelajaran
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan soalan nombor 10
1)
Perbincangan teknik menjawab soalan
nombor 10
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Murid perlu diberikan lebih lagi soalan latihan berkaitan
soalan 10. Guru perlu memberi penekanan kepada kepada soalan nombor 10 ini.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
5K10
|
Tarikh
|
23 Oktober 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Masa
|
11.30 pg – 12.40 ptg
|
Objektif
|
Melaksanakan ulang kaji pelajaran
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan soalan nombor 10
2)
Perbincangan teknik menjawab soalan
nombor 10
|
Bahan Mengajar
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Murid perlu diberikan lebih lagi soalan latihan berkaitan
soalan 10. Guru perlu memberi penekanan kepada kepada soalan nombor 10 ini.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K3
|
Tarikh
|
24 Oktober 2014
|
Hari
|
Jumaat
|
Masa
|
9.40 pg – 10.40 pg
|
Tajuk
|
Pembetulan Kertas 2 Peperiksaan Akhir Tahun 2014
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan antara guru dan murid
2)
Murid membuat pembetulan dalam kertas
soalan masing – masing
|
Refleksi
|
Perbincangan soalan bahagian C. Murid membuat pembetulan
dengan penuh kesungguhan. Guru menekankan teknik menjawab soalan dengan
betul.
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas
|
4K6
|
Tarikh
|
24 Oktober 2014
|
Hari
|
Jumaat
|
Masa
|
10.40 pg – 11.40 pg
|
Tajuk
|
Pembetulan Kertas 2 Peperiksaan Akhir Tahun 2014
|
Aktiviti
|
1)
Perbincangan antara guru dan murid
2)
Murid membuat pembetulan dalam kertas
soalan masing – masing
|
Refleksi
|
Perbincangan dari soalan 2 sehingga soalan 9. Murid membuat
pembetulan dengan penuh kesungguhan. Guru menekankan teknik menjawab soalan
dengan betul.
|
No comments:
Post a Comment